VAN MUZIEKLES IN UW CKV NAAR THEATERVOORSTELLING IN HET THEATER

Doordat de subsidies flink worden teruggeschroefd ontstaan overal nieuwe samenwerkingsverbanden. Culturele instellingen, theaters en bibliotheken slaan de handen ineen en gaan samen aan de slag. Maar hoe kunt u nog meer synergie halen uit de data die een ieder genereert.

Naast deze ontwikkelingen verandert ook nog eens het gedrag van uw cursisten. Dat is uiteraard niet nieuw, maar met de huidige technologische ontwikkelingen gaat dit wel steeds sneller. Het gebruik van o.a. smartphones, tablets en sociale media zorgt ervoor dat culturele instellingen zich steeds sneller moeten aanpassen aan het hedendaagse manier van oriëntatie en communicatie.

Onderstaand een passend voorbeeld van huidige marketingvraagstukken waar automatisering een oplossing voor kan bieden.

Een jong meisje volgt een speciale gitaarcursus o.b.v. nummers van The Beatles bij een CKV.

Aansluitend daarop organiseert de muziekschool een zangcursus met alleen nummers van The Beatles. Een maand later is er in het theater een voorstelling over The Beatles. Daarnaast heeft het museum een tentoonstelling over de The Beatles en bibliotheek een boekenactie over de biografie van Paul McCartney.

Hoe zorgt u ervoor dat de ouders van het meisje een mailtje krijgen over de zangles, de theatervoorstelling, de tentoonstelling en de boekenactie? Hoe brengt u de ouders op de hoogte van de gezinskorting omdat de vader ook nog een cursus volgt bij de CKV?

En hoe weet u wat het meisje over de voorstelling op Instagram zet en met haar ‘vrienden’ deelt?

Om dit mogelijk te maken dient allereerst alle beschikbare informatie uit de verschillende systemen onder gebracht te worden in één overkoepelend CRM systeem. Vervolgens moet dit systeem individuele nieuwsbrieven kunnen genereren en in staat zijn de sociale media te ‘scannen’.

Speelt bovenstaande case ook bij uw organisatie? Wij nodigen u graag uit voor een intensieve, ééndaagse clinic op 20 september in het Speelklokmuseum te Utrecht. Tijdens deze clinic zullen wij u aan de hand van verschillende sprekers in vijf etappes meenemen naar het klantgerichter maken van uw organisatie. Met als einddoel een succesvolle strategie én concretisering van het business-to-person (B2P) model voor de gehele organisatie.

DAGINDELING

09.30 uur Ontvangst met koffie
10.00 uur Welkom en uitleg van de dag
10.15 uur STAP 1 – STAP 1: KEN UW CURSIST EN UZELF
door Bianca van der Woude
11.00 uur Korte break met koffie en lekkere appeltaart
11.15 uur STAP 2 – CREËER EEN UNIFORME BELEVING
door Bianca van der Woude
12.15 uur Lunch
13.00 uur STAP 3 – ONTWIKKEL DE CUSTOMER JOURNEY
door Ralph van der Meer
14.00 uur Korte pauze
14.15 uur STAP 4 – DE CONCRETISERING
door Coen Boot
15.00 uur Korte pauze
15.15 uur STAP 5 – EN NU NOG DE TECHNIEK
door Jacco Hoorweg
16.00 uur Wrap-up
16.15 uur Borrel met hap

DURFT U HET AAN?

Schrijf u direct in via het aanmeldformulier zodat u zeker bent van uw plaats, er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze clinicdag. Per organisatie mogen er 2 personen deelnemen aan deze dag op 20 september.

U vindt het Speelklokmuseum aan de Steenweg 6 in Utrecht, wij willen u adviseren om met het openbaar vervoer naar het Speelklokmuseum te komen. Vanaf station Utrecht Centraal is het 7 minuten lopen totdat u bij het Speelklokmuseum bent, komt u toch met de auto dan kunt u parkeren in de parkeergarage Springweg aan de Strosteeg 83 te Utrecht.

Wij hopen u te mogen ontmoeten in het Speelklokmuseum!

 

GA MET ONS MEE OP DEZE INSPIRERENDE EN LEERZAME REIS!

Man vrouw*

*
*

*

Inschrijven voor de nieuwsbrief?

*

download Infographic Let's make it personal